logo-svg

Kőhegyi menedékház

Megközelítés

Általános tudnivalók

A Menedékház autóval közvetlenül nem közelíthető meg, a Szentendréről felvezető út utolsó, sorompóval lezárt erdei szakaszán kizárólag erdészeti behajtási engedéllyel rendelkező járművek közlekedhetnek. Az autóval, illetve a tömegközlekedéssel elérhető kiindulási pontoktól a Menedékház körülbelül 1,5 óra alatt érhető el gyalog. Általánosságban elmondható, hogy legkönnyebb, családbarát, télen, sárban is viszonylag jól járható útvonal a Szentendre felől vezető sárga jelzés. Idősebbeknek, kisgyermekkel érkezőknek ezt az útvonalat ajánljuk. A Pomáz felől vezető útvonal turisztikai szempontból előnyősebb, itt nagyobb és hirtelen emelkedővel, valamint kiadós esőt követően nagyobb sárral kell számolni. Autóval érkezők számára, jó köztes megoldás lehet a Lajosforrás felől megközelíteni a házat, itt az út végig az erdőn keresztül vezet, a szintbeli ingadozás is barátságos. Minden idelátogató vendégünknek ajánljuk nyomtatott vagy online térkép használatát, a sötétedés időpontjától függően elemlámpával is érdemes felszerelkezni indulás előtt!

Az autóval érkezőknek javasolt parkolási pontok itt:

Autóval

Tömegközlekedéssel érkezőknek információk:

Tömegközlekedéssel

Javasolt túraútvonalak itt:

Túraútvonalak

Online navigációs applikációk okostelefonra itt:

Applikációk

Autóval érkezőknek

A Menedékház autóval közvetlenül nem közelíthető meg, a Szentendréről felvezető út utolsó, sorompóval lezárt erdei szakaszán kizárólag erdészeti behajtási engedéllyel rendelkező járművek közlekedhetnek. Az autóval érkezőknek az alábbi parkolási pontokat javasoljuk, ezektől a pontoktól a Menedékház egyaránt 1-1,5 óra gyalogosan:

Szentendre Kálvária út végén található körforgalom melletti parkoló:

A parkolást követően a sárga négyzeten, majd a sárga sáv jelzésen közelíthető meg a Menedékház:

Szentendre Lajosforrás- Dömörkapu elágazás után található parkoló:

A parkolást követően a zöld sáv jelzésen közelíthető meg a Menedékház:

Szentendre Lajosforrás felé vezető úton a forrás előtt található parkoló

A parkolást követően a sárga sáv jelzésen közelíthető meg a Menedékház:

Tömegközlekedéssel érkezőknek

H5-ös HÉV vonalán érkező vendégeink egyaránt választhatják Pomázt és Szentendrét is kiindulási pontként. A pomázi hévállomásról indulók a zöld jelzésen közelíthetik meg a Menedékházat. Részletes leírás itt:

A szentendrei hévállomásról indulók a sárga jelzésen közelíthetik meg a Menedékházat. Részletes leírás itt:

A Volánbusszal érkezőknek elsősorban a Szentendre Püspökmajor lakótelep állomást javasoljuk, ahonnan a Kálvária út végére kisétálva, a sárga négyzeten, majd a sárga jelzésen közelíthetik meg a Menedékházat. Részletes leírás itt:

A Dömörkapu Kéki Kőbánya is lehetséges kiindulási pont, ahonnan a sárga kereszten, majd a sárga jelzésen kell haladni a Menedékházig. Részletes leírás itt:

Túraútvonalak

Pomázi hévállomás – Kőhegyi Menedékház

Pomáz H5 hévállomás – János-forrás – Kőhegy (Zöld sáv)

Táv: 5,1 km, szint: 240 m, kb. 1,5-2 óra

A Szentendrei HÉV-ről Pomázon leszállva, jobb kéz felé indulhatunk a zöld jelzés mentén a Kőhegyre. A városon keresztül vezető úton sorakoznak Pomáz nevezetességei: az 56-os forradalmi emlékmű, az I. Világháborús emlékmű, a klasszicizáló Református templom, a Szerb ortodox templom, a gótizáló Szerb Emlékkereszt, a barokk Római katolikus templom és Plébánia, majd a szintén barokk stílusú Wattay-Teleki kastély.

Beérve az erdőbe, balról sötét horhosok mentén kaptatunk a mélyúton szép tölgyesek között. Kb. 500 méter után érjük el a Lajosforrás felé tartó kék kereszt jelzést. Itt fontos a figyelem, hogy jobbra lekanyarodjunk a zöld jelzésen és ne egyenesen haladjunk tovább!!! A zöld jelzésen haladva a terep kis hullámot vet mielőtt megláthatjuk a János-forrást. Vízmosta gyökerek, szekérút, bal-, majd jobb kanyar következik. Jó meredeken emelkedik az ösvény, és nehezítik a feljutást a guruló kövek, de vigasztalólag hat tavasszal a rengeteg különböző lila árnyalatú ibolya és vadárvácska, kukucskáló sárga kankalin. Hamarosan elérjük a hegy platóját s rajta a Petőfi-emlékművet. Innen gyönyörködhetünk a Pomázra, Szentendrére, a Dunára, tiszta időben a még távolabbi tájakra nyíló kilátásban. A fennsík peremén tovább haladva érkezünk el a Menedékházig.

Szentendrei hévállomás - Kőhegyi Menedékház

Szentendre H5 hévállomás– Dobos hegy, víztározó – Kőhegy (Sárga sáv)
Táv: 6 km, szint: 250 m, kb. 1,5-2 óra

A szentendrei H5 HÉV végállomástól az aluljárón átkelve követjük az új sárga jelzést az Apor-hídig, ahol a sárga jelzés balra fordul és a Bükkös-patak mentén halad tovább. A patakparti sétánk a József Attila utcánál ér véget és indul felfelé a Kálvária út végén található buszfordulóig.  Az első T kereszteződésben balra fordulunk, majd egy jobb kanyart követően egy hosszú, egyenes út vezet fel a Dobos-hegyre, a vízműdombig. Bal oldalt a Pataki vagy Vörös villa látható elsőként, majd két másik lakóépület mellett vezet az út. Ezt követően a vízmű elkerített területét jobbról kerülve a sárga jelzésen haladunk tovább a Menedékházig. A sárga sáv kis kertek között vezet a Kis-Kő-hegy lábáig, ahol a jelzés jobbra fordul, majd egy szűk 100 métert haladva balra fordulva vezet fel a hegyoldalban a hegy fennsíkjára, egészen a Menedékházig.

Szentendre, Kálvária út – Kőhegyi Mendékház

Táv: 3,3 km, szint: 200 m, kb. 1-1,5 óra (sárga sáv)

A buszmegállóban leszállva a város széle és hegyek felé fordulva indulunk el a Kálvária úton kifelé. Hamarost egy körforgalomhoz érünk, (az autóval érkezők a körforgalom melletti parkolóban tudnak parkolni) ahol egyenesen haladunk tovább a sárga jelzésen. Az első T kereszteződésben balra fordulunk, majd egy jobb kanyart követően egy hosszú, egyenes út vezet fel a Dobos-hegyre, a vízműdombig. Bal oldalt a Pataki vagy Vörös villa látható elsőként, majd két másik lakóépület mellett vezet az út. Ezt követően a vízmű elkerített területét jobbról kerülve a sárga jelzésen haladunk tovább a Menedékházig. A sárga sáv kis kertek között vezet a Kis-Kő-hegy lábáig, ahol a jelzés jobbra fordul, majd egy szűk 100 métert haladva balra fordulva vezet fel a hegyoldalban a hegy fennsíkjára, egészen a Menedékházig.

Szentendre, Dömörkapu, Kéki Kőbánya buszmegálló - Kőhegyi Mendékház

Szentendre, H5 hévállomás – Kéki kőbánya buszmegálló (870 járat)– Dobos-hegy, víztározó – Kőhegyi Mendékház
Táv: 4 km, szint: 250 m, kb. 1-1,5 óra

A buszmegállóban leszállva balra indul a sárga kereszt jelzés. A Bükkös patak hídján áthaladva balra, majd kisvártatva jobbra fordul az út felfelé. Ez a jelzés a Dobos hegyi víztározóig kísér minket, ahol az utolsó lakóépület után csatlakozik be utunkba a HÉV állomástól érkező sárga sáv jelzés, ezt követően a vízmű elkerített területét jobbról kerülve már ezen a jelzésen haladunk a Menedékház felé. A sárga sáv kis kertek között vezet a Kis-Kő-hegy lábáig, ahol a jelzés jobbra fordul, majd egy szűk 100 métert haladva balra fordulva vezet fel a hegyoldalban a hegy fennsíkjára, egészen a Menedékházig.

Szentendre, Dömörkapui elágazás - Kőhegyi Menedékház

Szentendre, Annavölgy – Sándor forrás –Cseresznye hegy – Kőhegyi Mendékház
Táv: 3 km, szint: 250 m, kb. 1 óra

Az autóval érkezők a Dömörkapui elágazásnál Lajosforrás felé vezető útra fordulva, az elágazástól  körülbelül 200 méterre találnak parkolásra alkalmas területet az út baloldalán. A Bükkös patak hídján átkelve, az aszfaltozott utat elhagyva, balra kanyarodunk a zöld jelzésen, ami erős kaptatóval vezet felfelé a Cseresznye hegynek. Menet közben leválik rólunk a sárga kereszt illetve a Vasas szakadékhoz vezető zöld omega jelzésű út jobboldalon, mi pedig a Cseresznye hegy oldalában bal kézre a vízmosással folytatjuk utunk. A vízmosást keresztezve emelkedünk fel a Kő-hegy szintjére, ahol a zöld jelzés a sárgába torkollik. Itt jobbra fordulva pedig megérkezünk a Menedékházhoz.

Lajosforrás – Kőhegyi Menedékház

Szentendre, Lajosforrás – Csepel forrás – Cseresznye-hegy – Kőhegyi Mendékház
Táv: 3,5 km, szint: 150 m, kb. 1 óra

A Lajosforrás felől érkezők figyelmét felhívjuk arra, hogy a Menedékházhoz vezető sárga sáv jelzést legegyszerűbben úgy lehet megtalálni, ha a forrástól az aszfaltozott úton visszasétálunk körülbelül 200 métert. Lefelé haladva az úton jobbkézre találjuk meg az erdőbe vezető sárga sávot, itt kell elhagyni az aszfaltozott utat. Autóval érkezők parkolhatnak közvetlenül a sárga sávval jelzett erdei „bejáratnál”, az út túloldalán, vagy fent a forrásnál kialakított parkolóban, ez utóbbi esetben vissza kell sétálni az úton a sárga sáv jelzésig.

A sárga sáv kisebb lejtéssel indul neki a fák között, majd egy vízmosáson átbukva kanyarog  tovább az erdészeti út mellett. Körülbelül 800 méter megtétele után ( itt érdemes figyelni, mert több erdészeti útvonal kereszteződik ezen a szakaszon) a turistaút balra lekanyarodik a Csepel-forrás irányába. A forráshoz vezető letérőt elhagyva elágazáshoz érkezünk, ahol az egyenesen továbbhaladó, Vasas szakadékhoz vezető sárga omega jelzés előtt jobbra fordulva követjük a sárga sáv jelzést. Az út itt a Cseresznye-hegy oldalában fokozatosan emelkedni kezd, s felvezet minket egészen a Menedékház előtti rétig.

Menedékház a google maps-en

A Czibulka János Kőhegyi Menedékház a google maps-en:

Applikációk

gyalogos/autós

Google maps

Letöltés: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps

Az Google maps alkalmazása részben használható a házhoz való gyalogos navigációban, amennyiben Szentendre Kálvária út végén található parkolóból (kiindulási pont: https://goo.gl/maps/j8nZCQLToLz indulunk, ebben az esetben a megfelelő sárga négyzet, majd sárga sáv jelzésen navigál a gyalogos/ autós változat. Más kiindulási pontok esetében (Budapest, Pomáz, Szentendre – Lajosforrás, stb.) kellő körültekintéssel használjuk, mert mind autós, mind gyalogos változatban, autóval nem járható, engedélyköteles, illetve lezárt erdei utakra navigálhat az applikáció.

G:hu

Letöltés: https://play.google.com/store/apps/details?id=g.hu

Az alkalmazás teljes körű gyalogos navigációt nyújt androidos készülékekre, a hivatalosan jelzett turistautak feltüntetésével.